Scroll naar de top van de pagina

Maak kennis met plaece

Op 21 maart stond het kantoor van Insiders in het teken van plaece the meet up. Tijdens dit event is het nieuwe merk plaece gelanceerd. Dit is de vervanger van het online ecosysteem Citynavigator. De weken voorafgaand aan het evenement is er hard gewerkt aan de nieuwe huisstijl, website en brochures. Dit kwam samen tijdens het event tijdens een dag vol kennisdeling en Brabantse gezelligheid. In dit blog geven we een recap van de dag.

Kort over plaece

Plaece, voorheen bekend als Citynavigator, is een online platform dat voortdurend evolueert en speciaal is ontworpen voor bestemmingen. Het is ontwikkeld door een toegewijd team van onafhankelijke ingenieurs met als doel destination marketing moeiteloos, efficiënt en beheersbaar te maken.

Iedere stad, regio, natuur- of erfgoedbestemming heeft zijn eigen kenmerken, maar de marketinguitdagingen zijn vaak vergelijkbaar. Door gezamenlijk te innoveren en slim gebruik te maken van data, kun je met lagere kosten veel meer bereiken. Het Destination Intelligence Platform kan volledig op maat worden ingesteld voor elke bestemming. Zo kunnen bestemmingen zich compleet richten op het behalen van resultaten en het sturen van de strategie.

Dronefoto van waterrijk landschap Gasselterveld Drenthe

“Door samen te ontwikkelen en slim data te delen kun je tegen lagere kosten veel meer bereiken.”

Het nieuwe merk en de modules en features

De ochtend stond in het teken van kennis maken met het nieuwe merk en de bijbehorende aanpak, modules en features. De dag werd opgestart met Brabantse worstenbroodjes en Bossche bollen. Servia en Pascal lieten zien welke bestaande modules nog steeds aangeboden worden, maar dan in een nieuw jasje. Ook werden er diverse nieuwe features gepresenteerd. Hierbij is de meest opvallende ontwikkeling de hulp bij het creëren van content met de plaece.base AI-assist. Op dit moment helpt de AI-assist met het schrijven van SEO informatie als Meta Descriptions en SEO Meta Titels. Deze schrijfhulp wordt binnenkort verder uitgebreid met een mogelijkheid om nieuwe content te creëren en het vertalen van content.

Naast de AI-assist in plaece.base hebben diverse features ook aanvullende mogelijkheden gekregen. Zo kan nu met plaece.embed eenvoudig een Instagram post in een blogartikel of op een landingspagina worden ingeladen. Ook plaece.routes heeft een update gehad. Er is een nieuw icoon ontwikkeld waardoor direct duidelijk is dat het startpunt van de route gelijk is aan het eindpunt. En is het nu ook mogelijk om te zien welke routes in de omgeving liggen van een bepaalde locatie. Sommige aanvullingen van de features zijn standaard verwerkt en andere vallen onder betaalde mogelijkheden. Ben je benieuwd naar alle mogelijkheden. Vraag dan een gratis demo aan.

Dialogen met alle partners – ronde 1

Voor de lunch stonden er nog dialogen op de planning. Bij binnenkomst kreeg elke partner de kans om voor een van de drie dialogen te kiezen. Ruben ging het gesprek aan met de partners over de behoefte en mogelijkheden van routes. Simone startte een dialoog over de Leefstijlvinder en Pascal over Data & Insights. Uit de dialoog van Simone kwamen een aantal opvallende punten. Zo waren alle partners bekend met de Leefstijlvinder en focussen veel aanwezigen op een of een aantal leefstijlen. De aanwezigen staan er ook voor open om leefstijlen verder te onderzoeken onder hun eigen (website)bezoekers.

Er zijn allerlei suggesties geopperd voor vervolgonderzoek, bijvoorbeeld over de foodsector of mediagebruik. Insiders neemt dit mee in het partnerschap met de Leefstijlvinder.

Simone Maas - Creatief Strateeg bij Insiders

Best practices: Inspirerende modules van collega DMO’s

Na een pauze en een smaakvolle lunch met verse soep, broodjes en salade was het tijd voor de laatste onderdelen van de dag. De middag werd positief gestart met een mooie weergaven van best practices van collega DMO’s. In deze voorbeelden wordt zichtbaar hoe bestaande features op een slimme manier worden ingezet.

Eilandmarketing Goeree-Overflakkee heeft met behulp van de feature plaece.deals een mooi overzicht van het aanbod van de Eilandpas gemaakt. De Eilandpas is een kortingspas voor de inwoner van Goeree-Overflakkee om het aanbod op het eiland te promoten.

Maar ook de feature plaece.spinner is door Visit Groningen op een ludieke wijze ingezet. Met de CultuurSpinner ontdek je leuke culturele uitjes in Groningen en word je geïnspireerd om buiten je gebaande paden te gaan. 

Het middagprogramma

In de middag stonden nog 2 dialogen op de planning. Ruben startte de dialoog met partners over de behoefte rondom conversie. Tijdens het dialoog AI met Pascal werden alle behoeften rondom AI en de ingebouwde tool uitgevraagd. Hieruit kwamen mooie inzichten naar voren, waaronder de behoefte voor een tool die kan helpen bij vertalingen. Maar ook vertelde Wendy van Visit Friesland dat het schrijven in het Fries vrij goed gaat met Chat GPT.

Na de dialogen was het al tijd voor het laatste programma onderdeel. Hier werd gedeeld wat onze partners qua events en communicatie van ons gaan verwachten. In de nieuwsbrieven zullen smart tips, tricks en nieuws gedeeld worden. Ook zal er op elke 1e maandag van de maand een online event plaatsvinden met kennisdeling, en staan er dit jaar nog 3 meet-ups op de planning met de thema’s Erfgoed, Duurzaam Toerisme en Natuur. Benieuwd naar alle events? Houd dan de nieuwsbrieven in de gaten.

Natuurlijk werd de dag afgesloten met een gezellige borrel met alle partners. We hopen dat ons nieuwe merk plaece mooie resultaten te behalen in de toekomst. Heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.